Nowa seria koparek dwudrogowych MRAIL
Po sukcesie 714MW RR i 8MCR RR oraz wyjątkowym początku 216MRail w zeszłym roku, Mecalac oferuje teraz zupełnie nową gamę koparek dwudrogowych, Serię MRail. Mecalac, mając silną pozycję na międzynarodowym rynku maszyn szynowo-drogowych, utworzył nowy dział poświęcony branży kolejowej, od badań i rozwoju po wsparcie produktu i sprzedaży. Organizacja ta opiera się na procesach linii montażowych i standardach jakości Mecalac, a także na ogólnoświatowej sieci dealerskiej.
Rynek kolejowy jest ogromny: koleje państwowe, tory prywatne, tramwaje, sieci podziemne. Rozstawy torów i przepisy różnią się w zależności od kraju. Wymagania miejsc pracy są również bardzo różne, w zależności od tego, czy dotyczą konserwacji, modernizacji czy budowy nowych torów. Biorąc pod uwagę wszystkie te parametry, seria MRail firmy Mecalac jest w stanie zaoferować odpowiednią maszynę do każdych niemal potrzeb.
Koparki gąsienicowe 106MRail i 136MRail zachowują koncepcję serii MCR. Łączą zatem zalety ładowarki o sterowaniu burtowym i koparki, przy zachowaniu szybkości, wydajności i obrotu 360°. Zostały zaprojektowane tak, aby były doskonałą maszyną do większości prac serwisowych i konserwacyjnych. Idealnie nadają się do prac w tunelach lub ciasnych przestrzeniach.
106MRail to najmniejsza maszyna z serii MRail. Posiada w standardzie dwuczęściowy wysięgnik z przesunięciem i jest niezwykle kompaktowa, łatwa w obsłudze i może stanowić idealne wsparcie dla cięższego sprzętu.
136MRail zapewnia jeszcze wyższą produktywność, zwiększając ogólną wydajność w krajowych sieciach kolejowych. Jest wyposażona w najwyższe funkcje bezpieczeństwa, opcjonalny układ pneumatyczny do przyczep kolejowych oraz hamulce wagonów.
Koparki kołowe 156MRail i 216MRail oparte są na koncepcji serii MWR. Zapewniają rozwiązania dla wszystkich typów torów i wysoki stopień swobody ruchu, zwłaszcza podczas przesuwania wysięgnika przy ograniczeniach wysokości.
156MRail jest dedykowany do sieci miejskich, metra i prywatnych torów. Jest to średniej wielkości maszyna, która spełnia wymagania dla zastosowań kolejowych bez kosztownych i skomplikowanych systemów związanych z przepisami. Jest to najłatwiejsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie do pracy na szynach.
216MRail to najmocniejsza maszyna do najcięższych prac bez kompromisu w zakresie zwrotności, zwinności i kompaktowości. Jest zgodny z normą EN15746, najbardziej rygorystyczną regulacją dla segmentu kolejowego. Posiada wszystkie niezbędne zabezpieczenia oraz układ pneumatyczny do przyczep.
Ta nowa gama koparek szynowo-drogowych łączy wysoką wydajność i zwinność, umożliwiając pracę z niezrównaną swobodą ruchu w bardzo ograniczonych obszarach tej branży. Prawdziwa kompaktowość to nie tylko kwestia tylnego promienia. Prawdziwa kompaktowość to nie zasłanianie sąsiedniego toru, praca w miejscach, gdzie jest bardzo mało miejsca – zarówno z tyłu, z przodu, jak i na wysokości.
Doskonała równowaga jest podstawą wielu zalet serii Mecalac MRail. Opatentowana konstrukcja naszych wysięgników zapewnia maszynie doskonały rozkład masy i siły. Gdy dodamy do tego unikalną architekturę Mecalac, to uzyskamy najlepszą w swojej klasie stabilność i wyjątkową wydajność podnoszenia. Pełna widoczność 360 ° jest główną korzyścią w zakresie bezpieczeństwa zarówno dla operatora, jak i osób na placu budowy. Mając na uwadze bezpieczeństwo, Mecalac oferuje unikalne rozwiązania, tj.: konserwację z poziomu gruntu, w tym tankowanie, łatwy dostęp do kabiny, bezpośrednią widoczność, która nie ma sobie równych… To pomaga wykonywać złożone zadania na szynach z większym spokojem.
Kompaktowość, stabilność, bezpieczeństwo, zwinność, wydajność i wszechstronność, koparek kolejowo-drogowych Mecalac serii MRail to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie na rynku.
Przemysł kolejowy kwitnie na całym świecie. Koparki kolejowo-drogowe to najlepsze narzędzia nie tylko do utrzymania istniejących sieci, ale także do budowy nowych torów. Mecalac jest przekonany, że może dostarczyć rozwiązania, które zrewolucjonizują koparki dwudrogowe i zmienią życie wielu użytkowników tych maszyn.
Co istotne, Mecalac weźmie udział w kluczowym wydarzeniu dla sektora kolejowego, międzynarodowych targach IAF, które odbędą się w Münster w Niemczech w dniach 31 maja – 2 czerwca 2022 roku.